[O2FL] Problem z 6 biegową skrzyną manualnej 1.4TSI

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Mexaris
    Classic
    • 2010
    • 24

    [O2FL] Problem z 6 biegową skrzyną manualnej 1.4TSI

    Zamieszczone przez EFENDI
    Moze wydłuża produkcje o 6-10 mies jesli zapotrzebowanie bedzie
    Nie wydłużą, bo nie będzie mozna zarejestrować takiego autka po 31.12.2010 (przynajmniej tak powiedzial mi dealer, i dlatego zamówiłem O1 1.8T combi 8) ) - ze wzgledu na normę EURO5.
  • mrrudzin
    Rider
    • 2009
    • 403

    #2
    [O2FL] Problem z 6 biegową skrzyną manualnej 1.4TSI

    Witam
    Od początku jak mam auto (a zrobiłem 7500 km) zauważyłem problemy ze skrzynią:
    "1" - wchodzi czasami na dwa razy (trzeba wrzucić bieg i jeszcze dopchnąć)
    "R" - czasami nie chce wejść (czuć opór, trzeba wyrzucić bieg, puścić sprzęgło i spróbować jeszcze raz)
    Na początku było troche gorzej - teraz albo się przyzwyczaiłem, albo troche się rozeszło po kościach. Kiedyś ktoś pisał że ma podobnie.

    Ale martwi mnie jedna rzecz:
    Przy odpalaniu silnika - jeśli odpalam i przed zakręceniem rozrusznikiem wcisne sprzęgło, a po odpaleniu wrzucę "R" - to prawie za każdym razem skrzynia zgrzyta.
    Dodam że podobne odpalenie i wrzucenie "1" nie daje takich efektów.
    Czy macie takie same objawy (TTTM), czy u mnie coś jest nie tak?

    Komentarz

    • loyd
      RS
      • 2010
      • 2342

      #3
      O ile wiem to R nie jest synchronizowany wieć może czasami coś zgrzytnąć.

      Komentarz

      • mrrudzin
        Rider
        • 2009
        • 403

        #4
        Tylko przy wrzucaniu koła stoją...

        A może to moje głupie przyzwyczajenie, że przy odpalaniu wciska się sprzęgło w podłogę.

        Komentarz

        • pleban
          Rider
          S_OCP Member
          • 2006
          • 580

          #5
          ??????

          Chyba sobie jaja robisz, w 15 letnich autach zgrzytanie jest uważane za usterkę, a tu TTTM ?

          Przy takim podejściu serwisy będą piać z radości, że u nich tylko przeglądy za kasę, a reszta TTTM
          była O1 1,6 102 KM
          była O1 1,9 TDI 90 KM
          była O2 1,9 TDI DSG 105 KM
          był Citroen Berlingo 1,6 HDI
          jest Ford Tourneo Courier

          Komentarz

          • Lashlo
            L&K
            S_OCP Member
            • 2007
            • 1455

            #6
            sprzeglo przy odpalaniu jak najbardziej-szczegolnie zima-odlaczasz skrzynie i latwiej silnikowi zapalic.A co do biegow,to wal do serwisu i wymagaj usuniecia usterki!!
            To nie jest Fiat 126p.

            Komentarz

            • skaypik
              Drive
              • 2009
              • 51

              #7
              Znam takich ludzi,że wciskają sprzęgło i niemal w tej samej chwili wrzucają bieg-jakim by nie jechali autem zawsze im zgrzytaja biegi a oni mówią że skrzynia w tym aucie jest do dupy. :P
              Co się tyczy twojego problemu to przy wrzucaniu wstecznego wciśnij sprzęgło odczekaj chwilkę dłużej niż zazwyczj to robisz np. 2 sek. i dopiero wrzucaj bieg 8)
              Jesli dalej będzie nie tak a dodatkowo uważasz że inne biegi też nie pracują tak jak powinny to nic nie kombinuj tylko wal od razu do ASO i tam mają ci zrobić
              Zawsze będziesz mógł równiesz przetestować działanie skrzyni w jakimś aucie testowym :P

              Komentarz

              • mrrudzin
                Rider
                • 2009
                • 403

                #8
                Pytam, bo może się nie znam. Wcześniej jeździłem Matizem i tam takie rzeczy były na porządku dziennym - od początku. Wiem że to inna klasa samochodu.

                [ Dodano: Sob 20 Lut, 10 09:26 ]
                Znam takich ludzi,że wciskają sprzęgło i niemal w tej samej chwili wrzucają bieg-jakim by nie jechali autem zawsze im zgrzytaja biegi a oni mówią że skrzynia w tym aucie jest do dupy. :P
                Co się tyczy twojego problemu to przy wrzucaniu wstecznego wciśnij sprzęgło odczekaj chwilkę dłużej niż zazwyczj to robisz np. 2 sek. i dopiero wrzucaj bieg 8)
                Nie nie nie.
                Wciskam sprzęgło, odpalam auto, czekam 5-10sek, wrzucam wsteczny i zgrzyta.

                Komentarz

                • karpecik
                  Rider
                  • 2004
                  • 279

                  #9
                  Nic nie powinno zgrzytać. Podjedź do serwisu. Powinno dać się wyregulować.

                  Komentarz

                  • mrrudzin
                    Rider
                    • 2009
                    • 403

                    #10
                    Dzisiaj sprawdziłem po dłuższej jeździe (więc pewnie nie olej) na sucho (przy zgaszonym silniku) też "1" wchodzi z dobiciem, a wsteczny się klinuje.
                    Może wystarczy regulacja cięgien...
                    Martwi mnie jedynie, że będe musiał oddać samochód na kilka dni, a nie dostane nic w zamian...

                    Komentarz

                    • krzysiek83wpr
                      Rider
                      • 2010
                      • 362

                      #11
                      U mnie wygląda to tak:
                      1-6 wchodzą nieźle, czasami 1dynka wejdzie z oporem, ale b rzadko.
                      Wsteczny - żeby włączyć bez zgrzytania czasami dwa razy wcisne sprzęgło. Nie jest idealnie i u mnie. Te skrzynie chyba tak mają..

                      Komentarz

                      • RS
                        Ambiente
                        • 2009
                        • 238

                        #12
                        Witam
                        Bieg wsteczny nie jest zsynchronizowany . Auto zawsze musi stac , zeby właczyc bieg "R" . Więc przy jezdzie w przód trzeba stanąć , trochę poczekac i dopiero włączać wsteczy - taka technika - ALE jeżeli pomimo tych zalecen zgrzyta to konieczna wizyta w serwisie - ciegna źle wyregulowane - lub co gorzej wodziki na kołach są zbyt luźne ( ale to przpadek 1 na milion )

                        Komentarz

                        • szkoda
                          RS
                          S_OCP Member
                          • 2005
                          • 22543

                          #13
                          Zamieszczone przez RS
                          taka technika
                          w teorii owszem, ale w realu nie zgrzyta mi ani w benie ani w dieslu, nawet jak się auto lekko toczy w przód lub w tył
                          saport techniczny baj DGW
                          była BKD+DSG '05 120kkm
                          była BXE '08 190kkm
                          no i nie ma :-)

                          Komentarz

                          • firmek
                            Rider
                            • 2008
                            • 477

                            #14
                            Zamieszczone przez mrrudzin
                            Może wystarczy regulacja cięgien...
                            Martwi mnie jedynie, że będe musiał oddać samochód na kilka dni, a nie dostane nic w zamian...
                            Regulacje ciegien powinni zrobic Ci od reki. Czy problem przypadkiem nie pojawil sie jak spadly temperatury? Mi jakis czas temu jak tylko robily sie mrozy zaczynala haczyc 2-ka. Caly rok ok a zima po ruszeniu z parkingu po nocy wrzocenie dwojki objawialo sie zgrzytem. Pomagala szybka zmiana biegu, im wieksze obroty tym ciezej wchodzila - problem znikal jak auto sie troche juz przejechalo. Podjechalem do serwisu, wyregulowali ciegna i od tego momentu jest ok

                            Komentarz

                            • krzysiek83wpr
                              Rider
                              • 2010
                              • 362

                              #15
                              CO do mrozów, przy - 10 i więcej ciężko wchodziła mi jedynka, az samochod się rozgrzał. Co do wstecznego miewam problemy czasem, choć może się myle albo i nie ale chyba jest coraz lepiej.. nie wiem, moze sie coś tam dociera. Mam przebieg aktualny 4500tys i jest wyraznie lepiej niż to co bylo niedawno

                              Komentarz

                              • RS
                                Ambiente
                                • 2009
                                • 238

                                #16
                                Zamieszczone przez krzysiek83wpr
                                CO do mrozów, przy - 10 i więcej ciężko wchodziła mi jedynka, az samochod się rozgrzał. Co do wstecznego miewam problemy czasem, choć może się myle albo i nie ale chyba jest coraz lepiej.. nie wiem, moze sie coś tam dociera. Mam przebieg aktualny 4500tys i jest wyraznie lepiej niż to co bylo niedawno
                                Przy duzych mrozach , "tępo" wchodzace biegi ( po postoju ) to normalna rzecz , po prostu w skrzyni gestnieje olej

                                Komentarz

                                • OctaviaFLKrak
                                  Ambiente
                                  • 2009
                                  • 138

                                  #17
                                  U siebie zauwazylem równiez delikatne problemy z jedynką tzn rzucanie na dwa razy jakby , z czasem ten defekt minąl w zasadzie juz nie nauwazam, podejrzewam kwestia dotarcia.
                                  Jesli chodzi o wsteczny to lekki zgrzyt przy wrzucaniu wystepuje sporadcznie, zawyczaj rano przy pierwszym wrzuceniu wstecznego.
                                  Myslalem zeby moze podjechac do ASO aby wyreguroali ale boje sie zeby tylko bardziej nie pogorszyli.

                                  Komentarz

                                  • mrrudzin
                                    Rider
                                    • 2009
                                    • 403

                                    #18
                                    Panowie a może ktoś z Was mógłby spróbować zrobić taki eksperyment po dłuższym postoju:

                                    1 wrzucamy luz
                                    2 wciskamy sprzęgło
                                    3 odpalamy silnik
                                    4 wrzucamy wsteczny

                                    Komentarz

                                    • krzysiek83wpr
                                      Rider
                                      • 2010
                                      • 362

                                      #19
                                      Mysle, że te skrzynie tak mają. Za dużo osób pisze o podobnych objawach. Jednak zauważam też pozytywne wpis, które się powtarzają. Po pewnym czasie "sprawa" się dociera. Tak też widzę, że jest u mnie. Po przejechaniu kilku tysięcy km wyraznie widzę poprawe we wrzucaniu wstecznego. Teraz zgrzyt zdarza się sporadycznie, czasami też nie chce wejść to daje na luz i jest ok. Ale zdarza się tu już znacznie rzadziej niż jak był nowy

                                      Komentarz

                                      • Marcinooo
                                        Rider
                                        • 2009
                                        • 332

                                        #20
                                        Zamieszczone przez krzysiek83wpr
                                        Mysle, że te skrzynie tak mają. Za dużo osób pisze o podobnych objawach. Jednak zauważam też pozytywne wpis, które się powtarzają. Po pewnym czasie "sprawa" się dociera. Tak też widzę, że jest u mnie. Po przejechaniu kilku tysięcy km wyraznie widzę poprawe we wrzucaniu wstecznego. Teraz zgrzyt zdarza się sporadycznie, czasami też nie chce wejść to daje na luz i jest ok. Ale zdarza się tu już znacznie rzadziej niż jak był nowy
                                        Też to zauwazyłem że jest coraz lepiej. Ale i tak w aucie za 70 czy 80 tys zł nie powinno być takich problemów, że dopiero po drugiej lub trzeciej próbie dam rady wrzucić wsteczny bieg...

                                        Komentarz

                                        • loyd
                                          RS
                                          • 2010
                                          • 2342

                                          #21
                                          A Wy ciągle, że w autach za 70 czy 80 tyś to nie powinno być tego czy tamtego.

                                          Otóż w zwykłym kompakcie takie rzeczy są i tyle. A niestety zwykły kompakt kosztuje właśnie te 70 czy 80 tyś pln.

                                          Nie powinno ich być w Porshe Cayenne albo innym aucie za 200 - 300 tyś pln.

                                          Komentarz

                                          • Marcinooo
                                            Rider
                                            • 2009
                                            • 332

                                            #22
                                            Zamieszczone przez loyd
                                            A Wy ciągle, że w autach za 70 czy 80 tyś to nie powinno być tego czy tamtego.

                                            Otóż w zwykłym kompakcie takie rzeczy są i tyle. A niestety zwykły kompakt kosztuje właśnie te 70 czy 80 tyś pln.

                                            Nie powinno ich być w Porshe Cayenne albo innym aucie za 200 - 300 tyś pln.
                                            Poprostu wkurza mnie to, że czasem stoje na środku parkingu i bawię się we wrzucanie biegu? Jestem z auta zadowolony i tyle, ale nie mam zamiaru "chwalić" niedoróbek.

                                            Komentarz

                                            • mrrudzin
                                              Rider
                                              • 2009
                                              • 403

                                              #23
                                              No tak, wcześniej jeździłem Matizem i takie rzeczy były normalne. Ale miałem sprawę opanowaną (nie wchodził wsteczny - wrzucałem trójkę i z trójki na wsteczny) i nawet nie widziałem w tym problemu.

                                              Kupiłem nowy samochód - a tu podobne problemy
                                              Ale musze przyznać - po 10 kkm jest dużo lepiej niż na początku. Oddaliło to troche priorytet wycieczki do serwisu.


                                              Z wrzucaniem wstecznego przy odpalaniu - napisałem co pokolei - żeby kilku z Was mogło potwierdzić że TTTM lub mój tak ma.

                                              Komentarz

                                              Pracuję...