Zamieszczone przez EFENDI
[O2FL] Problem z 6 biegową skrzyną manualnej 1.4TSI
Zwiń
X
-
[O2FL] Problem z 6 biegową skrzyną manualnej 1.4TSI
Witam
Od początku jak mam auto (a zrobiłem 7500 km) zauważyłem problemy ze skrzynią:
"1" - wchodzi czasami na dwa razy (trzeba wrzucić bieg i jeszcze dopchnąć)
"R" - czasami nie chce wejść (czuć opór, trzeba wyrzucić bieg, puścić sprzęgło i spróbować jeszcze raz)
Na początku było troche gorzej - teraz albo się przyzwyczaiłem, albo troche się rozeszło po kościach. Kiedyś ktoś pisał że ma podobnie.
Ale martwi mnie jedna rzecz:
Przy odpalaniu silnika - jeśli odpalam i przed zakręceniem rozrusznikiem wcisne sprzęgło, a po odpaleniu wrzucę "R" - to prawie za każdym razem skrzynia zgrzyta.
Dodam że podobne odpalenie i wrzucenie "1" nie daje takich efektów.
Czy macie takie same objawy (TTTM), czy u mnie coś jest nie tak?
-
-
??????
Chyba sobie jaja robisz, w 15 letnich autach zgrzytanie jest uważane za usterkę, a tu TTTM ?
Przy takim podejściu serwisy będą piać z radości, że u nich tylko przeglądy za kasę, a reszta TTTMbyła O1 1,6 102 KM
była O1 1,9 TDI 90 KM
była O2 1,9 TDI DSG 105 KM
był Citroen Berlingo 1,6 HDI
jest Ford Tourneo Courier
Komentarz
-
-
Znam takich ludzi,że wciskają sprzęgło i niemal w tej samej chwili wrzucają bieg-jakim by nie jechali autem zawsze im zgrzytaja biegi a oni mówią że skrzynia w tym aucie jest do dupy. :P
Co się tyczy twojego problemu to przy wrzucaniu wstecznego wciśnij sprzęgło odczekaj chwilkę dłużej niż zazwyczj to robisz np. 2 sek. i dopiero wrzucaj bieg 8)
Jesli dalej będzie nie tak a dodatkowo uważasz że inne biegi też nie pracują tak jak powinny to nic nie kombinuj tylko wal od razu do ASO i tam mają ci zrobić
Zawsze będziesz mógł równiesz przetestować działanie skrzyni w jakimś aucie testowym :P
Komentarz
-
-
Pytam, bo może się nie znam. Wcześniej jeździłem Matizem i tam takie rzeczy były na porządku dziennym - od początku. Wiem że to inna klasa samochodu.
[ Dodano: Sob 20 Lut, 10 09:26 ]
Znam takich ludzi,że wciskają sprzęgło i niemal w tej samej chwili wrzucają bieg-jakim by nie jechali autem zawsze im zgrzytaja biegi a oni mówią że skrzynia w tym aucie jest do dupy. :P
Co się tyczy twojego problemu to przy wrzucaniu wstecznego wciśnij sprzęgło odczekaj chwilkę dłużej niż zazwyczj to robisz np. 2 sek. i dopiero wrzucaj bieg 8)
Wciskam sprzęgło, odpalam auto, czekam 5-10sek, wrzucam wsteczny i zgrzyta.
Komentarz
-
-
Witam
Bieg wsteczny nie jest zsynchronizowany . Auto zawsze musi stac , zeby właczyc bieg "R" . Więc przy jezdzie w przód trzeba stanąć , trochę poczekac i dopiero włączać wsteczy - taka technika - ALE jeżeli pomimo tych zalecen zgrzyta to konieczna wizyta w serwisie - ciegna źle wyregulowane - lub co gorzej wodziki na kołach są zbyt luźne ( ale to przpadek 1 na milion )
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez mrrudzinMoże wystarczy regulacja cięgien...
Martwi mnie jedynie, że będe musiał oddać samochód na kilka dni, a nie dostane nic w zamian...
Komentarz
-
-
CO do mrozów, przy - 10 i więcej ciężko wchodziła mi jedynka, az samochod się rozgrzał. Co do wstecznego miewam problemy czasem, choć może się myle albo i nie ale chyba jest coraz lepiej.. nie wiem, moze sie coś tam dociera. Mam przebieg aktualny 4500tys i jest wyraznie lepiej niż to co bylo niedawno
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez krzysiek83wprCO do mrozów, przy - 10 i więcej ciężko wchodziła mi jedynka, az samochod się rozgrzał. Co do wstecznego miewam problemy czasem, choć może się myle albo i nie ale chyba jest coraz lepiej.. nie wiem, moze sie coś tam dociera. Mam przebieg aktualny 4500tys i jest wyraznie lepiej niż to co bylo niedawno
Komentarz
-
-
U siebie zauwazylem równiez delikatne problemy z jedynką tzn rzucanie na dwa razy jakby , z czasem ten defekt minąl w zasadzie juz nie nauwazam, podejrzewam kwestia dotarcia.
Jesli chodzi o wsteczny to lekki zgrzyt przy wrzucaniu wystepuje sporadcznie, zawyczaj rano przy pierwszym wrzuceniu wstecznego.
Myslalem zeby moze podjechac do ASO aby wyreguroali ale boje sie zeby tylko bardziej nie pogorszyli.
Komentarz
-
-
Mysle, że te skrzynie tak mają. Za dużo osób pisze o podobnych objawach. Jednak zauważam też pozytywne wpis, które się powtarzają. Po pewnym czasie "sprawa" się dociera. Tak też widzę, że jest u mnie. Po przejechaniu kilku tysięcy km wyraznie widzę poprawe we wrzucaniu wstecznego. Teraz zgrzyt zdarza się sporadycznie, czasami też nie chce wejść to daje na luz i jest ok. Ale zdarza się tu już znacznie rzadziej niż jak był nowy
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez krzysiek83wprMysle, że te skrzynie tak mają. Za dużo osób pisze o podobnych objawach. Jednak zauważam też pozytywne wpis, które się powtarzają. Po pewnym czasie "sprawa" się dociera. Tak też widzę, że jest u mnie. Po przejechaniu kilku tysięcy km wyraznie widzę poprawe we wrzucaniu wstecznego. Teraz zgrzyt zdarza się sporadycznie, czasami też nie chce wejść to daje na luz i jest ok. Ale zdarza się tu już znacznie rzadziej niż jak był nowy
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez loydA Wy ciągle, że w autach za 70 czy 80 tyś to nie powinno być tego czy tamtego.
Otóż w zwykłym kompakcie takie rzeczy są i tyle. A niestety zwykły kompakt kosztuje właśnie te 70 czy 80 tyś pln.
Nie powinno ich być w Porshe Cayenne albo innym aucie za 200 - 300 tyś pln.
Komentarz
-
-
No tak, wcześniej jeździłem Matizem i takie rzeczy były normalne. Ale miałem sprawę opanowaną (nie wchodził wsteczny - wrzucałem trójkę i z trójki na wsteczny) i nawet nie widziałem w tym problemu.
Kupiłem nowy samochód - a tu podobne problemy
Ale musze przyznać - po 10 kkm jest dużo lepiej niż na początku. Oddaliło to troche priorytet wycieczki do serwisu.
Z wrzucaniem wstecznego przy odpalaniu - napisałem co pokolei - żeby kilku z Was mogło potwierdzić że TTTM lub mój tak ma.
Komentarz
-
Komentarz